Grupa I
Treść
Koniczynki
Wychowawca grupy:
mgr Anna Rak
Adres e-mailowy do kontaktu z wychowawcą grupy:
koniczynki@op.pl
Dyżur nauczyciela - wychowawcy dla rodziców,
pod nr telefonu:18 446 90 09
Zajęcia dodatkowe
Religia: środa, czwartek - 8:30- 8:45
Język angielski: poniedziałek, wtorek - 9:30-9:45
RAMOWY ROZKŁAD DNIA dla grupy I
na rok szkolny 2021/2022
Realizacja podstawy programowej w godz. od 830 – 1330
Rozkład dnia w naszym przedszkolu uwzględnia wymagania zdrowia, higieny
zabawy i pracy. Plan zawiera zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia ruchowe oraz zajęcia organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela – wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych,
zabawy sprzyjające osiąganiu gotowości do podjęcia nauki w szkole.
700 - 830
• Schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela (w zależności od godzin pracy oddziału – w grupach połączonych).
• Swobodna zabawa według zainteresowań lub inspirowana przez nauczyciela o charakterze indywidualnym lub w zespołach, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję.
• Zabawy integrujące grupę, kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, zgodne funkcjonowanie w zabawie.
• Działania wspomagające rozwój dziecka – indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym.
830 - 845
• Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne.
• Środa i czwartek zajęcia Religii od 830 - 845.
• Czynności higieniczno – porządkowe, przygotowanie do posiłku.
845 - 900
• Śniadanie oraz przygotowanie do zajęć programowych.
900 - 1000
• Zajęcia dydaktyczne realizowane według założeń podstawy programowej oraz przyjętego programu wychowania przedszkolnego (rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej).
• Poniedziałek i wtorek zajęcia języka angielskiego od 930 - 945.
1000 - 1145
• Spacery i wycieczki (poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola, obserwacje przyrodnicze), zabawy na pobliskich placach zabaw.
• Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem sprzętu sportowego.
• Gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.
• Gry i zabawy ruchowe w sali w przypadku złych warunków atmosferycznych.
• Czynności higieniczno – porządkowe przygotowujące do posiłku.
1145 – 1200
• Obiad
1200 - 1330
• Swobodna zabawa dzieci w sali lub na świeżym powietrzu, tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności.
• Działania wspomagające rozwój dziecka – indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju.
• Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne zdolności
i zainteresowania.
• Gry i zabawy ruchowe, badawcze, integracyjne.
• Dowolne zabawy: tematyczne, konstrukcyjne, techniczne.
• Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku i poza terenem przedszkola.
• Czynności higieniczno – porządkowe oraz przygotowanie do posiłku
1345 - 1400
• Podwieczorek
1400 - 1600
• Różne formy relaksu, z wykorzystaniem wybranych technik relaksacyjnych, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań, muzyki klasycznej, zabawy teatralne, tematyczne, inne wg zainteresowań.
• Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności
i zainteresowania, praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych.
• Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze lub/i zabawy ruchowe
w sali, praca w kąciku przyrody.
• Zabawy wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne w kącikach zainteresowań (w zależności od godzin pracy oddziału – w grupach połączonych).
• Czynności higieniczno – porządkowe.
• Rozchodzenie się dzieci.